Cute Onion Club - Onion Head

Monday 23 May 2011

hukum masok pawagam @ wayang ?? =,=

haa ! ini lagi gempak.. aku mmg teringin gila beb nak tgk wayang.. lagi2 skrg tengah top kat wayang filem nur kasih the movie.. wahh ! hati aku nie mmg mau bangat nengok cite tu.. tapi apakan dayaku... katanye hukum masok wayang haram.. ustazah aku pon ckp.. aku un tak sure lah betol ke tak sbb banyak beno pendapat.. ade aku terbaca kat satu laman web nie.. amende ntah.. lupa lak.. kat situ dia tulis kalau tgk wayang amalan tak diterima 40 hari 40 malam.. walaupon kita pegi dgn sama jantina (cth nak elak dari maksiat), still dosa jugak ke ? hmmm, gua pon bingung sehh.. haha.. tempat tu ade beberapa para ulama' telah mengatakan bahawa hukumnya haram.. hmm, ntah laa.. aku pon tak tau sejauh mana kesahihan tu.. wallahuaklam.. btw, aku masih mencari kesahihannya dalam topik nie.. (cewahh ! ayat tak boleh bla).. tp masyarakat skrg nie especially melayu gemar bangat sehh tgk wayang walaupon ade y segelintir tau akan hukumnye.. y paling aku tak sangka, ade lah makhluk Allah nie.. tgk wayang sampai tak solat.. Astagfirullah.. bukan aku nak kate aku nie alim.. tak eh ! just perkara y wajib.. perintah Allah tu tak boleh buat main2.. tak tau lah pulak kalau dah bersedia nga azab Allah y amat pedih tu.. nauzubillah.. so, kepada y baca nie.. aku tak nak korg pk aku nie bajet alim eh ! aku just nak share information.. ingat2 lah.. kiamat sudah dekat.. petanda2 kecik pon da ade seperti bencana alam.. nauzubillah.. minta dijauhi.. Ameen.. em, harap sgt org melayu skrg nie boleh ikot peraturan Allah.. tambah2kanlah amal & pahala ye.. renung2kan dan selamat beramal.. =)

No comments: